عوامل تاثیر گذار بر انتخاب بهترین سنگ تراورتن

عوامل تاثیر گذار بر انتخاب بهترین سنگ تراورتن

عوامل تاثیر گذار بر انتخاب بهترین سنگ تراورتن

  • تاریخ

یکی از چالش‌های پیش روی بسیاری از خریداران سنگ‌های تراورتن، انتخاب بهترین سنگ تراورتن می‌باشد. و در بسیاری از موارد مشاهده شده است که طرف این سوال را پرسیده که من بهترین نوع را می‌خواهم. اصولا افرادی که هیچ شناختی به سنگ‌های ساختمانی ندارند این گونه سوال پرسیده و سنگ را با کالای دست ساز بشر یعنی کاشی و سرامیک و حتی اجر اشتباه می‌گیرند. در پاسخ به این افراد ما همواره می‌گوییم به هیچ وجه سنگ نامناسب وجود ندارد چون از دل طبیعت استخراج گردیده و بشر هیچ گونه دخالتی در شکل گیری ان ندارد و تنها کار فرآوری آن به دست ما صورت می‌گیرد که در این بازار رقابتی باید با بهترین کیفیت به فرآوری ان پرداخت تا بتوان محصولی با کیفیت را به مشتری ارائه داد. 

اما باید به این نکته اشاره کرد در هر شرایطی هر سنگی به عنوان بهترین گزینه می‌باشد. برای نمونه شما در آب و هوایی مرطوب زندگی می‌کنید و درصد بارندگی نیز بالا می‌باشد پس بهتر است شما از سنگ‌های تراورتن برای نمای بیرون استفاده کنید. حال اگر درصد شرجی بودن نیز بالاتر باشد و برای نمونه شهر رشت، بهتر است از سنگهای باز زمینه تیره و کرم استفاده کنید و بهره گرفتن از سنگ تراورتن سفید عباس آباد برای نمونه اشتباه است چون بارها مشاهده شده است نمای ساختمان در این شهر با توجه به شرجی بودن کیفیت خود را از دست داده و به رنگ تیره تغیر رنگ می‌دهد پس چرا شما هزینه بالایی برای خود تعریف کنید. 

مشابه مثال بالا فرض کنید شما سنگ تراورتن را در بخش از ساختمان نیاز دارید که هیچ دیدی برای ان وجود ندارد پس چرا شما از سنگ‌های تراورتنی استفاده کنید که از بازه قیمت بالاتری برخوردار باشند و بهترین گزینه این است از درجه‌های پاینتر بهره بگیرید و همواره سوالی که بسیاری از خریداران از ما می‌پرسند این می‌باشد که آیا درجه 1 از نظر فرآری ضعیفتر است؟ در پاسخ به آن باید گفت خیر. تنها تفاوت ان‌ها از نظر یکدست نبودن رنگ است. برای مثال فرض کنید شما تراورتن کرم حاجی آباد را می‌خواهید ولی این سنگ دارای سورت هایی که شاید در بخش از سنگ لکه‌های پر رنگ‌تر و تیره نیز باشد. پس آن نوع سورت‌های به درجات پاینتر تقسیم خواهند شد و به این روال از قیمت آن کم خواهد شد.

اشتراک گذاری این مطلب:

فرم ارسال نظر

دسته بندی اخبار و مقالات