مزایای انتخاب سنگ ساختمانی در نمای بیرون ساختمان

مزایای انتخاب سنگ ساختمانی در نمای بیرون ساختمان

مزایای انتخاب سنگ ساختمانی در نمای بیرون ساختمان

  • تاریخ

انتخاب سنگ ساختمانی در نمای بیرون ساختمان به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی طراحان و معماران ساختمان بوده و تنوع رنگ موجب شده تا دست طراحان در این زمینه به خوبی باز باشد. برای نمونه اگر شما از آن دسته طراحانی هستید که نمای ساختمان خود را بازه رنگ سفید استفاده کردید برای شما گزینه‌های زیادی وجود دارد که در انتخاب آن می‌توانید از سنگ تراورتن عباس آباد استفاده کنید.

سنگ ساختمانی یک تولید کاملا طبیعی نسبت به تولیدات سنک‌های ترکیبی و مصنوعی برتری قابل توجه‌ی دارد. جایگزین قابل قبولی برای انتخاب مصالح ساختمانی پایدار در پروژ ه‌های سبز است.با افزایش تقاضا برای ساخت و احداث ساختمان‌های سبز کارخانه‌های کاشی و سرامیک شروع به تولید محصولاتی از مصالح بازیافتی کرده انده عمده‌ی تولید کنندگان سرامیک و کاشی چینی در خاورمیانه شروع به انواع تولیدات سبز کردند تا بتوانند کیفیت ساختمان سبز را بهبود ببخشند.

لیست مزیت‌های سنگ ساختمانی در نما

اگر بخواهیم به صورت مختصر اشاره ای به مزیتهای استفاده از سنگ‌های ساختمانی در نمای بیرونی ساختمان داشته باشیم،می توان به پارامترهای زیر اشاره ای داشت که عبارت اند از:

  • مقاوم در برابر ضربه و سایش
  • مقاوم نسبت به شرایط آب و هوایی
  • ماندگاری و دوام رنگ نسبت به نور خورشید
  • چسبندگی بالا به نما و به خصوص در ارتفاع بالا
  • تنوع رنگ و طرح
  • سازگاری با محیط زیست

برخی تولید کننده‌های کاشی و سرامیک از شیشه‌های قابل بازیافت در تولیدات سرامیکی  و روند استاندارد‌های پایداری استفاده می‌کنند. شورای همکاری خلیج فارس بالاترین اولویت به موجودیت تولیدات سنگی در استاندار‌های ساختمانی می‌باشد. در سال 1993 انجمن ساختمان سبز ایالات متحده کمیته‌ی محیط زیست انستیتو معمار را تشکیل داد.

این کمیته برای مدیریت ساختمان‌های پایدار نیازمند یک ابزار بود و آنچه اکنون به نام گواهینامه لید شناخته می‌شود همان ابزار است.ساختمان‌های سبز در سال 1998 اولین ویرایش گواهینامه‌ی لید برای ارزیابی مورد استفاده قرار گرفت و طی سال‌های گذشته این گواهینامه بار‌ها مورد ویرایش قرار گرفت و اکنون ما از نسخه‌ی سوم این گواهینامه استفاده می‌کنیم.

اشتراک گذاری این مطلب:

فرم ارسال نظر

دسته بندی اخبار و مقالات