3 تا از بهترین سنگ‌های تراورتن کرم

3 تا از بهترین سنگ‌های تراورتن کرم

3 تا از بهترین سنگ‌های تراورتن کرم

  • تاریخ

نمای ساختمان در مرحله اول،نقش محتفظتی داشته ولی به مرور نقش طراحی و زیبایی ساختمان برای نمای ساختمان دو چندان گردیده و علاوه بر مشخصات بصری،باید به مقاومت آن در برابر شرایط آب و هوایی و اقلیمی نیز پرداخت. ما در این بخش سعی داریم به معرفی 3 تا از سنگ های تراورتن کرم پرکاربرد در نمای ساختمان بپردازیم.

نمای ساختمان به صورت کلی نقش عایق حرارتی(حرارت،سرما و صوت) و مقاوم در برابر (آتش،ضربه و یخ زدگی ) داشته است. سنگ های تراورتن به دلیل داشتن فاکتورهایی از قبیل سبک و اقتصادی بودن،زیبایی،انعطاف پذیری در اجرای نما و داشتن پارامترهای ذکر شده در بخش بالا،به عنوان گزینه اصلی جهت استفاده در نمای ساختمان مطرح می باشند.

زمینه رنگ کرم در طراحی نماهای ساختمان های ایرانی،بسیار کاربردی و از این نظر موجب گردیده تا تراورتن های با رنگ کرم نیز به عنوان پرتقاضاترین سنگ های ساختمانی در ایران به شمار آیند.اگر در نمای ساختمان های اجرا شده در شهرهای بزرگ نگاه کنید،متوجه ترکیب تراورتن کرم با سایر رنگ های تراورتن و همچنین استفاده از ان با سایر متریال های ساختمانی از جمله اجر نسوز خواهید شد و به همین دلیل ما نیز در این بخش سعی کردیم به معرفی 3 تا از برندهای بازار بپردازیم که به شرح زیر میباشند:

  • تراورتن دره بخاری:معادن این سنگ در محلات واقع شده و عمده تولبید و فراوری آن به صورت بی موج است.بسیاری در بازار از آن را به صورت موج پیچ نیز معرفی می کنند.کاربری عمده آن در نماهای رومی و کلاسیک است و خصوصیت بارز آن داشتن زمینه رنگ کرم مایل به سفید است.این برند جز برندهای لوکس بازار به شمار می آید و به نسبت از قیمت بالاتری نیز برخوردار است.شما می توانید جهت دریافت قیمت تراورتن دره بخاری به بخش مربوطه مراجعه کنید.
  • تراورتن عباس آباد:در اکثریت درخواست هایی که برای ما ارسال می شود،نام تجاری عباس آباد را به عنوان تراورتن سفید در بازار شناخته اند،ولی باید به این موضوع اشاره کرد که این تراورتن دارای زمینه رنگ کرم نیز می باشد.تراورتن کرم عباس آباد به صورت موجدار و بی موج تولید می شود،اما در این چند سال با توجه به سبک معماری،بیشتر از سورت بی موج آن استفاده می شود.معدن این سنگ در محلات واقع شده است.
  • تراورتن حاجی آباد:شناخته شده ترین برند حال حاضر بازار برای رنگ کرم و در اکثریت پروژه های ارگان های دولتی به عنوان گزینه اصلی مطرح است. عمدتا حاجی آباد را در بازار با طرح و نقش ابروبادی نیز شناخته اند. در حال حاضر با توجه به سبک معماری به صورت بی موج تولید می شود و عمدتا نیز دارای زمینه رنگ کرم است ولی درصد کمی دارای رنگ سفید است.

ما در این محتوا سعی کردیم به معرفی سه تا از برندهای سنگ های تراورتن بپردازیم و این صرفا یک معرفی از نظر مت بوده و شما باید به برندهای دیگر بازار نیز توجه ویژه ای داشته باشید. همانطور که در قبلا نیز اشاره کردیم،ایران دارای منابع عظیمی از سنگ تراورتن بوده و در اکثریت استان ها می توان یک معدن به نام تراورتن یافت که در این بین می توان به سنگ های تراورتن تکاب و یزد نیز اشاره کرد که آن ها نیز از نظر کیفی در درجه قابل قبولی قرار دارند.

اشتراک گذاری این مطلب:

فرم ارسال نظر

دسته بندی اخبار و مقالات