انتخاب بهترین سنگ برای نمای ساختمان

انتخاب بهترین سنگ برای نمای ساختمان

انتخاب بهترین سنگ برای نمای ساختمان

  • تاریخ

نمای ساختمان یکی از مهم‌ترین المان‌های یک سازه است و نقش مهمی در زیباتر جلوه دادن آن سازه را دارد. طی سالیان اخیر معماران از مصالح مختلفی برای ساخت نمای ساختمان‌ها استفاده کرده اند. یکی از محبوب‌ترین و پرکاربرد‌ترین آن‌ها علی الخصوص در ساختمان‌های مسکونی نما‌های سنگی هستند. نما‌های سنگی نیز انواع مختلفی دارند. باوجود این تنوع ممکن است این سوال برای شما هم پیش آماده باد که چه نوع سنگی برای نمای ساختمان مناسب‌تر است و انواع سنگ نما‌ها چه هستند؟  
به طور کلی در انتخاب سنگ برای نمای ساختمان باید به چند نکته توجه کرد. سنگ هایی که در نمای ساختمان به کار می‌روند باید در برابر عوامل جوی شامل: سرما و گرما، باران و اشعه UV مقاومت مناسبی داشته باشند. نفوذ آّب در سنگ باید بسیار ناچیز باشد و در مقابل فرسایش هم مقاومت خوبی داشته باشد. در شهر هایی که باران‌های اسیدی می‌بارد، مقاومت در برابر باران‌های اسیدی مهم است. سنگ مورد استفاده باید دارای خلل و فرج مناسبی باشد تا ملات مورد استفاده در عمق آن نفوذ کرده و مانع از جلوگیری جداشدن سنگ نما از ساختمان شود. این واحد تولیدی به تولید تخصصی تراورتن عباس آباد در شهرک صنعتی رضوانشهر می‌پردازد و شما می‌توانید جهت دریافت قیمت تراورتن عباس آباد در اصفهان با ما در تماس باشید.
سنگ تراورتن از انواع سنگ‌های رسوبی آهکی است. این سنگ به طور طبیعی معمولا در رنگ های: سفید، کرم، برنزه تیره و روشن، خاکستری و قرمز وجود دارد که هرچقدر رنگ آن سفیدتر یا روشن‌تر باشد یعنی مرغوب‌تر است. سنگ گرانیت نوعی سنگ آذرین است که در رنگ های: صورتی، سفید یا خاکستری در طبیعت یافت می‌شود. رنگ آن با توجه به کانی‌های موجود در آن تغییر کرده و از این سنگ در نمای ساختمان مخصوصا در محیط‌های صنعتی، کف سازی، پیاده رو سازی و راه سازی استفاده می‌شود.
سنگ نمای چینی در اصل نوعی از سنگ‌های مرمریت دانه ریز است که از بلور‌های سفید و خاکستری تشکیل شده است که در طیف رنگی محدود سفید یافت می‌شود. در صورت ضربه خوردن این سنگ صدایی، شبیه به چینی از آن ساطع می‌شود به همین دلیل به آن سنگ چینی می‌گویند. از قدیم در ایران استفاده از این سنگ در نمای ساختمان مرسوم بوده، به خصوص در نواحی گرمسیر به دلیل رنگ روشنش که گرما را جذب نمی‌کند  اما در سال‌های اخیر به دلیل عدم تنوع در رنگ، استفاده از این نوع سنگ کمتر شده است. 
دیگر سنگ ساختمانی کاربردی در نمای ساختمان،انواع سنگ گرانیت است.برای معرفی آن از کلمه انواع در ابتدا جمله استفاده کردیم و این تنوع بر اساس رنگ و همچنین برند معادن تقسیم می شود.از نظر کاربری گرانیت در نمای بیرون ساختمان،باید به این نکته توجه داشته باشید که در ارتفاع های بالاتر ساختمان در نصب و اجرای پروژه باید کاملا دقت داشته باشید و از نظر ساختاری تفاوت هایی با سنگ تراورتن دارد و نیاز به رعایت یک سری از استانداردهایی است که شرح آن را سعی خواهیم کرد در مقالات بعدی ارائه دهیم.

اشتراک گذاری این مطلب:

محمد یاوری

برای نمای بیرون منزل نیاز به سنگ ساختمانی دارم.از طراح نظر پرسیدم و در انتخاب سنگ مورد نظر بنده را دچار تردید کرد. از شما درخواست دارم در صورت امکان در انتخاب سنگ مناسب،راهنمایی کنید. متراژ مورد نیاز بنده نیز 180 متر مربع است.

Admin

خیلی ممنون بابت بازدیدی که از وب سایت ما داشتیم. برا راهنمایی بهتر،شما باید یک توضیح مختصر از شرایط آب و هوایی منطقه سکونت و همچنین زمینه رنگ انتخاب برای نمای بیرونی ساختمان خود به می‌دادید تا بدینوسیله بهترین راه حل‌های ممکن را برای شما مطرح کنیم. اما به صورت عمومی سنگ انتخابی در نمای بیرون ساختمان باید از مقاومت بالایی در برابر شرایط آب وهوایی برخوردار باشد و همچنین درصد جذب آب کمی داشته باشد.

فرم ارسال نظر

دسته بندی اخبار و مقالات