بهترین سنگ برای کف حیاط

بهترین سنگ برای کف حیاط

بهترین سنگ برای کف حیاط

  • تاریخ

این بخش از ساختمان یکی از قسمت هایی می‌باشد که نسبت به  سایر بخش‌ها از تردد و رفت آمد بالایی برخوردار بوده و اولین جایی که در معرض دید افراد قرار خواهد گرفت همین قسمت خواهد بود . برای نمونه می‌توان به ساختمان‌های ویلایی اشاره کرد که به صورت انبوه از حیاط خود جهت زیباسازی ویلا بهره گرفته می‌شود .  در کف حیاط از سنگ‌های ساختمانی متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که هرکدام باتوجه به خصوصیات ذاتی که یکی از مهمترین آن‌ها را می‌توان در تنوع رنگ در نظرگرفت مورد استفاده قرار خواهد گرفت . در این بخش به بررسی سنگ تراورتن خواهیم پرداخت زیرا سنگ‌های تراورتن از استحکام و دوام بالا و همچنین تنوع رنگ خوبی نسبت به سایر سنگ‌های ساختمانی برخوردار بوده و مهمتر از آن می‌توان بافت و جنسیت نسبتی که با خود همراه داشته را به عنوان گزینه اصلی جهت انتخاب باما در نظر گرفت .

سنگ تراورتن کف حیاط

سنگ مناسب برای کف حیاط

به نوعی می‌توان تمامی سنگ‌های ساختمانی موجود در بازار را در پوشش کف حیاط استفاده کرد اما همواره انتخاب بهترین و مناسب‌ترین سنگ برای کف حیاط نیازمند توجه به یک سری استانداردها است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از مقاومت بالایی در برابر ضربه و سایش برخوردار باشد.
  • ضخامت لازم را داشته باشد تا به مرور زمان بر اثر رفت و آمد دچار ترک و شکستگی نگردد.
  • از نظر طرح و نقش با محیط پیرامون سازگاری داشته باشد.
  • از زبری قابل قبولی برخوردار باشد تا بدین وسیله از سر خوردگی افرداد و وسائل نقلیه در فصل‌های سرد و همچنین روزهای بارانی جلوگیری کند.

قیمت سنگ ساختمانی کف حیاط

همانطور که در بخش بالا اشاره کردیم،به نوعی تمامی سنگ‌های ساختمانی در کف حیاط قابلیت استفاده را داشته و در این بین می‌توان نوع سنگ را بر قیمت سنگ کف حیاط تاثیر گذار دانست. همچنین زمینه رنگ نیز بر بازه قیمت تاثیر مستقیم خواهد داشت. برای نمونه تصور کنید شما قصد دارید از تراورتن در کف حیاط خود استفاده کنید و حال هر آنچه زمینه رنگ انتخابی به سمت سفید و روشن باشد به نسبت قیمت آن نیز بالاتر است.

سنگ‌های تراورتن از تنوع رنگ کرم ، شکلاتی ، تیره ، رنگی ، سفید و ... برخوردار بوده که تمام این موارد موجب شده تا طراحان بتوانند با سلیقه خود و استفاده از رنگ بندی به زیبایی محوطه بیافزاید . انتخااب بهترین سنگ تراورتن برای کف حیاط به عنوان یک چالش اساسی برای طراحان و پیمانکاران می‌باشد . اما باید به آن‌ها گفت در این بخش نیازی به حساسیت نیست و همین که شما سنگ تراورتن را به عنوان گزینه انتخابی خود در نظر گرفته اید یعنی راه وصید انتخاب را درست رفته اید .

سنگبری نپال واقع در شهرک صنعتی رضوانشهر به تولید و فرآوری سنگ تراورتن عباس آباد می‌پردازد و باتوجه به رنگ بندی سنگ تراورتن عباس آباد می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها جهت انتخاب در سنگفرش کف حیاط دانست . این واحد آمادگی خدمات رسانی در زمینه خرید و فروش و همچنین مشاوره سنگ تراورتن برای کف حیاط در شهرهای اصفهان ، تهران و سایر شهرهای ایران را دارا می‌باشد . جهت دربافت اطلاعات بیشتر باما در تماس باشید .

آیا سنگ تراورتن برای کفپوش حیاط مناسب است؟

شاید این سوال نیز برای شما پیش آمده که آیا برای سنگ‌های تراورتن نیز چنین کاربری تعریف شده یا خیر. در پاسخ باید گفت بلی،زیرا تراورتن به دلیل بافت و ظاهری که دارد علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که دارد در برابر سرما ،گرما و شرایط آب و هوایی نیز مقاوم است. اما وجود تخلخل‌های موجود بر روی سطح سنگ شاید این شبهه را برای شما به وجود بیاورد که تمیز کردن گرد و خاک بر روی سطح آن کمی دشوار باشد که کاملا این گزینه صحیح است.

اشتراک گذاری این مطلب:

سهیلا

ساختمان ما مدل ویلایی است و برای کف حیاط قصد داریم از سنگفرش استفاده کنیم. پیمانکار به ما استفاده از سنگ گرانیت را پیشنهاد می‌کند ولی زیاد مورد پسند ما نیست. دوست داری سنگی برای کف حیاط استفاده کنیم که تا حدودی حس سنتی هم داشته باشد. لطفا ما را راهنمایی کنید.

Admin

اگر قصد دارید تا سنگ کف حیاط شما حالتی سنتی داشته باشد ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از سنگ‌های تراورتن استفاده کنید.شما می‌توانید با استفاده از سنگ‌های فرشی تراورتن بدون رزین و ساب این طرح سنتی را به راحتی پیاده سازی کنید.

مهندس کلهر

آیا از سنگ‌های مرمریت نیز می‌توان به عنوان کفپوش حیاط استفاده کرد؟

فرم ارسال نظر

دسته بندی اخبار و مقالات